エマ・ワトソンが行く! セレブ界でいちばんサステナブルなファッション道
2018/04/15(日)
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2017年3月6日

着こなしのテーマ:アップサイクル

ロスでのプロモーション最終日を迎え、マニッシュなグレンチェックのスーツをエレガントに着こなしたエマ。
 

エマ・ワトソンチームより

ロサンゼルスでの『美女と野獣』プロモーション最終日。映画が世界で公開されるまで1週間を切ったわ! このスーツは「サンローラン」のヴィンテージで、「ウィリアムヴィンテージ」で購入したもの。新しい洋服の製造にはかなりの量のカーボンフットプリントが必要になるけど、ヴィンテージの洋服を着ればその量はゼロよ。ヴィンテージの洋服はファッションをより持続可能にし、地球規模でのカーボンフットプリントを削減する大きな役割を果たしているわ。新しい繊維の製造や染色、脱色の過程で一年に13,200万トンもの石炭が使用されていて、水は6兆から9兆リットルもがこの産業によって使用されているからね。

『ジミー・キンメル・ライブ』で着用されたカスタムメイドのジャンプスーツは、「ガルバン ロンドン」のもの。このブランドは、現代のイブニングウェアを再定義しようとするファッションやアート界の4人の女性によって、2014年に立ち上げられたもの。このジャンプスーツは熟練のパターンメーカーたちが伝統的な手法を用いてドイツのアトリエで製作したものなの。ジュエリーは、「ローラロン バルディ」と「ピパ・スモール」よ。ニューヨーク発のローラロン バルディのジュエリーは、新しい素材やリサイクル、古い素材を使用したハンドメイド製品。社会人類学者でジュエラーのピパ・スモールは世界中の炭鉱作業員や職人、宝石業者などと直接やり取りをし、倫理的な製品を作るだけではなく、世界的な視野と世界的な美の結びつきをシェアしているのよ。

 

Our final day of promoting @beautyandthebeast in Los Angeles. Less than a week until the film opens worldwide! Suit is vintage @ysl from @williamvintage. Every new item of clothing made has a substantial carbon footprint attached to its manufacturing; but the amount of new energy needed to produce vintage clothing is zero. Vintage clothing has a huge role to play in making fashion more sustainable and reducing a global footprint that includes the 132m metric tons of coal used yearly through the production of new fibres, dyeing and bleaching of garments and the 6-9 trillion litres of water used by the industry. The bespoke jumpsuit worn on @jimmykimmellive is by @galvanlondon. Galvan is an independent brand founded in 2014 by four women from the worlds of fashion and art who wanted to redefine modern evening wear. The jumpsuit was made by couture-trained pattern makers, using traditional methods in its atelier in Germany. Jewellery by @lauralombardi and @pippasmalljewellery. Laura Lombardi pieces are made by hand in New York City from new, recycled, and found materials. Social anthropologist and jeweller Pippa Small works directly with miners, craftspeople and gem traders all over the planet, not only to ensure ethical products, but also to share a direct connection of global beauty and world vision. Fashion info verified by @ecoage #ecoloves Skin prepped with Heritage Store Rosewater Glycerin Water. @rmsbeauty "Un" Cover Up was used as foundation with "Un" Powder to set. RMS Beauty is free from nanotechnology and GMO ingredients. Contouring is @tataharper Contour in Very Bronzing. Tata Harper runs her company in the belief that a company that makes products for women should be run by a woman. @vitaliberata Trystal Minerals Self-Tanning Bronzing was also used for contouring. Cheeks are Tata Harper Volumizing Lip and Cheek Tint in Very Sweet. Eyes and brow are @janeiredale Liquid Eyeliner in Brown and Pure Brow Gel in Clear. Beauty brands verified by @contentbeauty

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translation: ELIE INOUE, HARUKA SAITO

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